نعمت سلامتی
نوشته شده توسط : Admin

 

سلامتي خوب هم، مانند شادي و خوشبختي بستگي به ذهن دارد و به عبارت ديگر، بستگي به اين دارد كه چه نگرشي در سر داريد.


تصميم بگيريد و بخواهيد كه در تمام زندگي، سلامتي خوبي داشته باشيد و اين خواسته را به ذهن خود بدهيد. اين ذهنيت به شما امكان مي‌دهد به فعاليت‌هايي دست بزنيد كه جسم و ذهن سالم شما را امكان‌پذير سازد. فعاليت‌هايي نظير ورزش كردن، كتاب‌هاي مؤثر و خواندن كتاب‌هاي مفيد و خوردن غذاهاي سودمند. آنچه به واقع، سلامتي شما را افزايش مي‌دهد، پيام‌هاي ناخودآگاهي است كه همه روزه به ذهن خود مخابره مي‌كنيد. ثابت شده است كه با بهتر كردن سلامتي ذهن و نگرش‌هاي خود، مي‌توانيد بر ميزان سلامتي خود بيفزاييد. انسان‌هاي شاد و مثبت تا حدود زيادي از سلامتي خوبي دارند. زيرا ذهن خود را با افكاري پر مي‌كنند كه اندورفين (يك ماده شيميايي) را در آنها توليد مي‌كند و اين سلامتي را افزايش مي‌دهد. برعكس، افكار و احساسات منفي در بدن انسان، توليد سم مي‌كند كه براي سلامتي انسان مضر است.
به خاطر داشته باشيد كه در هر شرايط، ذهن قدرتمند‌تر از جسم است.

درنهايت بدن ابزار ذهن است كه فرمان‌هاي آن را به مرحله اجرا درمي‌آورد. به‌طور منظم، به ذهن خود پيام‌هاي مثبتي را ارائه كنيد كه ميل شما را به داشتن جسمي سالم، مورد تأكيد قرار دهد. به خود تلقين كنيد كه به اين خواسته خود مي‌رسيد.


هميشه انتظار داشته باشيد كه در پي هر بيماري، به شادابي برسيد. و انتظار بهبودي را داشته باشيد و هرگز به خود و ديگران نگوييد «من هميشه حالم بد است.» هرگز اجازه ندهيد مقالاتي كه روزنامه‌ها و مجلات درباره سرطان، ايدز، بيماري‌هاي قلبي، هپاتيت و غيره مي‌نويسند سببي باشند كه احساس كنيد اين بيماري‌ها شما را نيز در بر گرفته است. چه بهتر كه از خواندن اين مقالات به‌طور كامل صرف نظر كنيد. هر چه در اين باره كمتر بدانيد بهتر است، زيرا ممكن است ذهن شما، نشانه‌هايي را تصور كند كه وجود خارجي ندارد.


به‌طور مكرر، اين تصديق‌هاي مثبت را به خود بگوييد و جسم خود را براي سالم بودن سفار دهيد. قول مي‌دهم كه بدن شما، به حرف شما گوش مي‌‌دهد و از ذهن‌تان اطاعت مي‌كند






:: موضوعات مرتبط: روانشناسی سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: